Samochody w ofercie Grupy Benepol cz.2 – Volkswagen Transporter mistrz wrzechstronności

Twoja firma nie boi się podejmować trudnych i nietypowych wyzwań? Szukasz innowacyjnych i elastycznych rozwiązań wychodzących poza utarte standardy? Skorzystaj z oferty zabudowy samochodów dostawczych Volkswagen w salonach Grupy Benepol.

Oferujemy opcję gotowej zabudowy lub stworzenie projektu na specjalne i indywidualne zamówienie. W dzisiejszym odcinku  poznacie zabudowy dla modelu Transporter – bardziej też znanego jako model T6.

Transporter – morze możliwości i wszechstronności

Transporter szóstej generacji nie zatracił plastyczności poprzedników. Dwa rozstawy osi, dachy o różnej wysokości, sześć silników – cztery 2.0 TDI (84-204 KM) oraz dwa 2.0 TSI (150-204 KM) – czy kanapy i indywidualne fotele dla różnej liczby pasażerów pozwalają na perfekcyjne dopasowanie Volkswagena T6 do potrzeb klientów. Transporter bardzo wysoko stawia poprzeczkę innym samochodom dostawczym. Połączenie niezależnego zawieszenia wszystkich kół oraz sprawdzony napęd na oś przednią lub napęd na cztery koła 4MOTION® to gwarancja dynamicznej i bezpiecznej jazdy. Auto oferuje bogate wyposażenie standardowe w zakresie bezpieczeństwa: dwie poduszki powietrzne, strefy kontrolowanego zgniotu oraz szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego (ESP z asystentem hamowania oraz ABS, EDS, ASR, MSR). Możliwości konfiguracji są liczone w setkach. Dziś poznacie te najpopularniejsze, które goszczą w salonach Benepolu.

Zabudowa: Bankowóz Typu B

Ładowność pojazdu po zabudowie wynosi ok. 780 kg. Zabudowa typu bankowóz to szereg rozwiązań technicznych, które służą zapewnieniu jak najwyższego bezpieczeństwa zarówno pasażerom, jak i przewożonym towarom. Opancerzenie przedziału osobowego obejmuje, wszystkie ściany boczne, sufit, podłogę, przegrodę, podszybie, drzwi – w klasie FB2 (wg normy PN-EN 1522). Szyby pojazdu odwzorowują kształt szyb oryginalnych, wykonane są w formie bezodpryskowej – klasa BR2 (wg normy PN-EN 1063).

W przedziale pasażerskim mieści się czteroosobowa załoga: kierowca i 3 osoby konwoju. Ściany boczne i sufit wyłożone są miękką tapicerką, a podłoga wzmocniona jest sklejką i pokryta wykładziną antypoślizgową.

Zabudowa: Samochód do przewozu niepełnosprawnych

Dzięki przepisom unijnym, rynek pojazdów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych znacznie się ożywił. Na każde państwo nałożono obowiązek ułatwienia  osobom o ograniczeniach ruchowych integrację ze zdrowymi. Dzięki długiemu rozstawowi osi, Transporter spełnia określone przepisami wymogi dotyczące przewożenia osób niepełnosprawnych i umożliwia aranżację przestrzeni dla nawet 3 wózków inwalidzkich.

Zabudowa: Ambulans sanitarny

Specjalna konstrukcja nadwozia z nisko umieszczonym środkiem ciężkości oraz liczne systemy bezpieczeństwa czynnego sprawiają, że Transporter nawet przy szybko pokonywanych zakrętach i bez względu na rodzaj nawierzchni doskonale trzyma się drogi. Sprawdzone 4-cylindrowe silniki wysokoprężne TDI® zapewniają ekonomiczną i jednocześnie dynamiczną jazdę.

Ambulans ratunkowy Volkswagen Transporter w wersji 4MOTION® jest jedynym tego typu pojazdem. Stały napęd na cztery koła 4MOTION ® w razie potrzeby rozdziela moment napędowy między przednią i tylną oś, co zapewnia doskonałą sterowność na każdej drodze. Napęd 4MOTION ® nawet w trudnych warunkach pogodowych: podczas jazdy w deszczu, śniegu czy po oblodzonej jezdni oraz w niebezpiecznych sytuacjach gwarantuje bardzo dobrą przyczepność i wyjątkowo pewne zachowanie się pojazdu. Na życzenie, dla tych, którzy często poruszają się po bezdrożach, dostępna jest blokada mechanizmu różnicowego.

Obszerne wnętrze pojazdu zaprojektowano tak, by było ono jak najbardziej ergonomiczne i umożliwiało sprawną pracę i transport. Przedział medyczny jest przykładem wzorowego połączenia funkcjonalności z wysoką jakością wykończenia. Są tu panele ścienne, odporne na środki dezynfekcyjne, wykonane ze wzmocnionego tworzywa sztucznego, a także szczelne, wzmocnione podłogi.  Zabudowę meblową wykonano z elastycznych zintegrowanych paneli piankowych. Do urządzeń zamontowanych w ambulansie odpowiednio skonfigurowano instalację elektryczną.

Zabudowa: Karawan pogrzebowy

Podstawę zabudowy stanowi podwójna kabina na ramie, którą doposażono w przestrzeń trumienną, wykonaną z laminatu. Wnętrze wyłożono blachą nierdzewną, co zapewnia wysoką odporność na uderzenia i ułatwia zachowanie czystości. Największą zaletą tej konstrukcji jest możliwość dodatkowego transportu pięciu osób, nie licząc kierowcy, a zamocowane na dachu relingi ułatwiają przewożenie wieńców i kwiatów. Zgodnie z obowiązującym prawem, przestrzeń pasażerską i trumienną dzieli gazoszczelna ściana działowa.

Transporter z zabudową funeralną posiada sześcioosobową kabinę z oddzielnym wejściem do drugiego rzędu siedzeń z lewej i prawej strony. W jego wnętrzu znajduje się duży schowek na narzędzia, umiejscowiony pod przednim rzędem siedzeń. Nadwozie auta wykonane jest z laminatu poliestrowo – szklanego oraz polakierowane jest w kolorze kabiny pojazdu. Tylna klapa otwierana jest do góry pod kątem 10° powyżej poziomu dachu. Wnętrze przedziału trumiennego wyposażone jest w wysuwany wózek pokryty stalą nierdzewną.

Zabudowa: Chłodnia/izoterma na podwoziu

Zabudowa izotermiczna na podwoziu Volkswagena Transportera to propozycja dla firm zajmujących się transportem produktów wrażliwych na temperaturę, takich jak żywność czy farmaceutyki. Najwyższej jakości materiały gwarantują szczelność i trwałość konstrukcji, a niska waga zabudowy pozwala na uzyskanie dużej ładowności. Co ważne, Transportera w wersji chłodnia/izoterma można zamówić również w wersji furgon.

Zabudowa: Pogotowie techniczne

Pojemne wnętrze Transportera z zabudową warsztatową to zasługa przedniego napędu, przy którym podłoga ładowni znajduje się nisko nad powierzchnią (56 cm). To duża zaleta, gdyż regały warsztatowe mają ponad metrową wysokość i wraz ze swą zawartością znacznie podwyższają położenie środka ciężkości załadowanego pojazdu. 

Dużą zaletą Volkswagena Transportera jest możliwość dopasowania wielkości furgonu do konkretnych potrzeb – jeżeli będzie służyć głównie do przewożenia narzędzi i części, które łatwo wybrać z zestawu specjalistycznych szafek i szuflad, wystarczy wersja z niskim dachem (wysokość wnętrza 1410 mm). Można zwiększyć pojemność regałów i zakres wyposażenia, wybierając samochód o dłuższym rozstawie osi 3400 mm, z dłuższym o 40 cm przedziałem ładunkowym. Jeśli wymagana jest praca wewnątrz samochodu, np. przy wymianie uszkodzonego podzespołu przy stole warsztatowym, można zamówić Transportera z wysokim bądź podwyższonym dachem. Volkswagen Transporter z wysokim dachem (przy dłuższym rozstawie osi) oferuje wysokość przedziału ładunkowego na poziomie 1940 mm. Nawet po odjęciu kilku centymetrów na wykładzinę podłogi czy oświetlenie sufitowe, we wnętrzu można swobodnie stanąć, choćby do najcięższych prac ślusarskich. Istnieje także możliwość wyboru auta z dachem podwyższonym, którego pojemność można dodatkowo regulować wybierając krótszy lub dłuższy rozstaw osi.

Istnieje także możliwość zamówienia Transportera ze wzmocnionym zawieszeniem, o DMC 3200 kg i ładowności ok. 1200 kg, co ułatwia załadunek wszystkich niezbędnych narzędzi, materiałów i części. Długie ładunki (drabiny, rurki instalacyjne itd.) można umieścić na bagażniku dachowym o nośności 100 kg. Samochód jest przystosowany do ciągnięcia przyczepy o masie nawet 2500 kg, a w wersji 4MOTION®, z samoczynnie włączającym się napędem wszystkich kół, dojedzie z obciążeniem nawet w miejsca trudno dostępne

W dalszym ciągu jest to świetny samochód: prowadzi się doskonale, jest oszczędny, a w wersji towarowej zabierze tyle, ile powinien. Gdyby ktoś chciał przewozić więcej, może zdecydować się zawsze na Craftera, jeśli mniej – proponujemy VW Caddy. Transporter pozostaje wzorcowym samochodem dostawczym o średniej wielkości, jego prymat w tym segmencie wydaje się w dalszym ciągu niezagrożony. Zapraszam do naszych salonów na jazdę próbną modelem T6.

Zachęcamy do odwiedzin naszej strony internetowej www.benepol.pl i kontaktu z handlowcami.