Nowe logo. Nowa marka.
Volkswagen zmienia swoje logo, to fakt. Zmienia również nazwę swojej marki. Już niedługo Volkswagen Samochody Użytkowe przekształci się w Volkswagen Samochody Dostawcze. Nowe logo, nad którym pracowano 9 miesięcy, będzie odwoływało się do prostoty, z którą firma jest związana od początku swojego istnienia. Zyska przy tym na wyrazistości i nowoczesności. Dziś na blogu Grupa Benepol zaprasza Was do świata Volkswagena, do nowego świata Volkswagena spoglądając przy tym na historię, która nas ukształtowała.
Nowe logo jest bardziej stonowane, proste. Zdecydowanie odwołuje się do tego, które mogliśmy oglądać na autach w latach 1945-1960. Historia logo Volkswagena to przede wszystkim historia modelu Typ 1 – czyli popularnego „Garbusa”. To pierwszy samochód firmy, który już na zawsze pozostanie wizytówką marki. Rok 1945 dla firmy to początek tempa wzrostu. To w tym roku rusza produkcja 2000 egzemplarzy Typu 1. Praktycznie wszystkie zmontowane egzemplarze auta, to pozostałości części, jakie znajdowały się na terenie fabryki po działaniach wojennych. Rok później fabryka nabrała większych mocy przerobowych, wypuszczając 10 000 samochodów. To przełomowy moment, to czas narodzin Volkswagena, którego znamy do dziś. Gruntownym przeobrażeniom poddało się właściwie wszystko w słynnym, fabrycznym mieście, które przemianowano na dzisiejszy… Wolfsburg. Wytwarzanie samochodów przebiegało wówczas w wyjątkowym tempie i osiągało stały wzrost. Kolejny przełom i ważny moment to także początek dywizji samochodów użytkowych Volkswagena, który nastąpił w roku 1950. Korzystając z techniki „Garbusa” do oferty wkracza nowy model o wszystko mówiącej nazwie –Transporter. To niezwykłe, ale model znajduje się w ofercie Volkswagena aż po dziś dzień. I jest frontmanem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Dodać musimy, że logo Volkswagena, które aktualnie znamy powstało w wyniku konkursu, który wygrał Franz Xavier Reimspiess, pracownik firmy Porsche.
Nowe logo Volkswagena na pojazdach marki, będzie się jednak różnić, od tego zaprezentowanego w ostatnim okresie. Na samochodach Volkswagena emblematy będą bardziej odblaskowe, z przeszklonym tłem. Pierwszym samochodem, który otrzyma nowe logo, będzie aktualnie debiutujący Golf. Natomiast Premiera Volkswagena Transportera T6.1, która właśnie ma miejsce zwiastuje rewolucje w nowym podejściu do filozofii marki. W Benepolu to właśnie model T6.1 będzie prezentował nowy rozdział w erze Volkswagena.
Żegnamy „DasAuto” witamy „Hello Light” – samochody Volkswagena mają być bardziej przyjazne użytkownikom, środowisku. Pierwsze skrzypce będzie teraz grać ekologia i elektryfikacja. Marka nabierze osobowości, będzie bardziej ludzka, otwarta na nowe. Jednoznaczna, z poczuciem humoru, ale przy tym pełna inspiracji. Nowe logo otrzyma również formę dźwiękową, zapowiadane będzie przez przyjemny, kobiecy głos. Jakie zmiany spotkamy w Grupie Benepol? O tym przekonacie się sami już wkrótce. Zmieniamy się na lepsze, zmieniamy się dla Was.